Strona GłównaAkcjeSektor IT: Jeden błąd w strategii produktowej i firma przestaje istnieć

HTC był pierwszym producentem telefonów, który odniósł sukces z wykorzystaniem oprogramowania Android.

Pierwszy telefon HTC z Androidem to G1. Następnie wyprodukowali Nexus One, który był pierwszym oficjalnym telefonem Google. Google nadal ma kontrole nad wszystkim aspektami związanymi z Nexusem. W październiku 2011 HTC było według Canalys najpopularniejszą marką telefonów w USA. Patrząc na wykres cen akcji HTC popularność ta najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości HTC nie zostanie przekroczona. Szczyt na akcjach HTC miał miejsce w kwietniu, a rynek doskonale zdyskontował sytuację na rynku telefonów, która ma miejsce obecnie.

Cena akcji HTC
Cena akcji HTC, źródło: Business Insider

Odkąd Samsung stał się największym producentem telefonów, Google weszło z Samsungiem w kooperacje przy produkcji tabletów i telefonów Nexus nowszej generacji. Poza tym Google w ubiegłym roku kupiło Motorole w celu budowy swoich telefonów pod Androida.

Patrząc na cenę akcji Samusunga widać siłę papierów i przewagę produktową nad HTC.

Cena akcji Samsung
Cena akcji Samsung, źródło: Yahoo

Sytuacja ta, to prosty przykład dynamiki sektora IT – jeden błąd, jeden mały przestój w danym zakresie i firma cofa się do pozycji sprzed kilku lat. To też przykład coraz szybciej następującego efektu “kreatywnej destrukcji” – ktoś wymyśla coś bardzo innowacyjnego, ale szybko po nim przychodzi kolejny, który wymyśla coś lepszego, a pomysł poprzednika pogrąża się w zapaści.

Disclaimer: Nie posiadałem i nie posiadam akcji HTC oraz Samsung.

 
Więcej w podobnym temacie tutaj:

Treść powyższej analizy jest tylko i wyłącznie wyrazem osobistych poglądów jej autora i nie stanowi rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).




Treść powyższej analizy jest tylko i wyłącznie wyrazem osobistych poglądów jej autora i nie stanowi rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).

Piotr Kowalski

Tel: +48 71 300 13 80
Fax: +48 71 300 13 80
e-mail: office(m@łpa)goldco.pl zamiast (m@łpa) wpisz @
e-mail Piotr Kowalski: piotr.kowalski(m@łpa)goldco.pl zamiast (m@łpa) wpisz @
Goldco S.A.: ul. Rynek 7, 50-106 Wrocław
Goldco S.A. Biuro Obsługi Klienta: ul. Tarnogajska 11, 50-512 Wrocław

Tags:

Zostaw Odpowiedź