Strona GłównaRegulamin

Regulamin

Regulamin zakupów w GOLDCO S.A.

§1

Definicje

1. Artykuł – Tekst informacyjny zamieszczany na stronach internetowych GOLDCO S.A.

2. Baza Danych – zbiór danych, informacji i innych treści przekazanych dobrowolnie przez wszystkich Kupujących, które są gromadzone i przetwarzane w uporządkowany sposób w systemie informatycznym przez Operatora za zgodą Kupującego, na potrzeby świadczenia usług przez Sklep.

3. Dane Rejestracyjne – dane osobowe dobrowolnie podawane przez Kupującego w procesie rejestracji do Sklepu, które są za jego zgodą gromadzone i przetwarzane w uporządkowany sposób w Sklepie, na potrzeby świadczonych przez Operatora usług.

4. Kupujący, Zamawiający – osoba, która złożyła w Sklepie zlecenie zakupu Monety, Sztabki Inwestycyjnej lub Produktu Informacyjnego .

5. Moneta, moneta inwestycyjna, moneta lokacyjna, moneta bulionowa – znak pieniężny wykonany w złocie, srebrze, palladzie lub platynie posiadający nominał, znak emitenta będący przedmiotem sprzedaży przez Operatora za pośrednictwem Sklepu.

6. Moneta kolekcjonerska – moneta z metali szlachetnych bita przeważnie dla uczczenia ważnych osób lub wydarzeń. Mimo zadeklarowanego nominału, na jej wartość ma wpływ głównie ilość zawartego kruszcu, a w niektórych przypadkach (w odróżnieniu od monet bulionowych) także bieżące trendy rynkowe określane, jako tzw. wartość kolekcjonerska.

7. Sztabka, sztabka inwestycyjna, sztabka lokacyjna – przedmiot ze złota, srebra, platyny lub palladu posiadający oznaczenie emitenta oraz co do którego możliwe jest oznaczenie jego wagi i próby.

8. Akcesoria numizmatyczne – produkty przeznaczone do przechowywania i obsługi numizmatów.

9. Produkt informacyjny – to wiedza i informacja odpowiednio przygotowana dla odbiorcy końcowego. Produkty informacyjne mogą występować w formie artykułu, e-booka, kursu video, nagrania audio, seminarium video (w każdej możliwej formie do przekazania wyłącznie drogą elektroniczną).

10. Przedmiot/Towar – moneta, moneta kolekcjonerska, sztabka, akcesoria numizmatyczne, produkt informacyjny nabyte przez Zamawiającego od Operatora.

11. Netykieta – etykieta sieciowa, czyli zbiór zasad właściwego zachowania w sieci Internet.

12. Operator – właściciel Sklepu i podmiot nim zarządzający, którym jest GOLDCO Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Rynek 7, 50-106 Wrocław. Firma wpisana do rejestru KRS pod numerem 0000558466 przez Sąd Rejonowy Wrocław-Fabryczna, VI Wydział Gospodarczy KRS. Kapitał zakładowy: 100.000,00 zł (w całości wpłacony). NIP: 8971808996, REGON: 361547316, Nr KRS: 0000558466. Firma GOLDCO została zarejestrowana i działa na rynku polskim począwszy od 2012 roku, na początku pod marką GOLDCO Piotr Kowalski. W związku z dynamicznym rozwojem, w 2014 roku firma GOLDCO Piotr Kowalski została wniesiona aportem do nowo utworzonej spółki GOLDCO Spółka Akcyjna, która jest w 100 procentach reprezentowana przez Polski kapitał oraz jest płatnikiem podatków na terenie Polski.

13. Regulamin – niniejszy dokument wraz z wszelkimi załącznikami oraz dodatkami, które wyraźnie się do niego odwołują i które stanowią jego integralną część.

14. Sklep, serwis internetowy – serwis internetowy GOLDCO, znajdujący się pod adresem internetowym goldco.pl, na który składa się szereg elementów właściwych serwisom internetowym, za pomocą którego Użytkownik może dokonać zakupu Monet oraz Sztabek Inwestycyjnych.

15. Skrzynka e-mail – elektroniczna skrzynka pocztowa charakteryzująca się indywidualnym adresem internetowym, za pośrednictwem której Kupujący może wysyłać i odbierać wiadomości oraz inne dane.

16. Użytkownik – Kupujący bądź inna osoba, która nie dokonała zakupu Przedmiotu w Sklepie, a korzystała z jego zasobów.

17. Zamawiający, Klient – Użytkownik, który dokonał zamówienia w Sklepie.

18. “Strony” lub “Strona” – Operator oraz Zamawiający (łącznie zwani “Stronami” lub “Stroną”).

19. Zamówienie – to umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym, a operatorem Sklepu, w której strony ustalają przedmiot umowy i jego cenę.

§2

Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady funkcjonowania i korzystania ze Sklepu. Postanowienia Regulaminu w sposób wyłączny określają prawa i obowiązki Użytkowników Sklepu.

2. Sklep umożliwia dokonywanie zakupów Monet Inwestycyjnych, Sztabek Inwestycyjnych, Monet Kolekcjonerskich, akcesoriów numizmatycznych oraz produktów informacyjnych (analizy i opracowania rynkowe).

3. Właścicielem Sklepu jest Operator. Wszelkie prawa autorskie i prawa własności intelektualnej do Sklepu, zawartych w nim treści, zastosowanych rozwiązań, w tym rozwiązań technicznych oraz innych zastosowanych w Sklepie rozwiązań, na wszystkich polach, należą do Operatora. Korzystanie ze Sklepu przez Użytkownika nie skutkuje w żadnym zakresie nabyciem przez Użytkowników jakichkolwiek praw własności intelektualnej do Sklepu.

4. Ze Sklepu można korzystać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami Netykiety, a w szczególności do:

5.1) działania w sposób nie naruszający praw innych Użytkowników;

5.2) nie podszywania się pod inne osoby;

5.3) nie podejmowania działań mających na celu odczytanie haseł innych Użytkowników;

5.4) nie zakładania konta o nazwie nawiązującej do wyrazów powszechnie uznanych za obraźliwe;

§3

Dane adresowe GOLDCO

ul. Rynek 7, 50-106 Wroclaw, tel.: +48 (71) 300 13 80, e-mail:office(m@łpa)goldco.pl(- zamiast frazy (m@lpa) wpisz znak @)

Biuro Obsługi Klienta GOLDCO: ul. Rynek 31-32 Galeria Handlowa FENIKS, 3 piętro, 50-102 Wrocław, tel.: +48 (71) 300 13 80, e-mail:office(m@łpa)goldco.pl(- zamiast frazy (m@lpa) wpisz znak @)

§4

Zezwolenie NBP na obrót złotem dewizowym

Działamy na podstawie zezwolenia NBP na obrót wartościami dewizowymi, w tym: złotem dewizowym i platyną dewizową. Nr zezwolenia: 10755/2012. Tym samym zostaliśmy wpisani przez Narodowy Bank Polski do rejestru działalności kantorowej pod numerem  10755.

§5

Zasady Dokonywania Zakupów

1. Sposoby składania zamówień:

1.1) telefonicznie pod numerami telefonów +48 (71) 300 13 80

1.2) strona internetowa goldco.pl

1.3) e-mailem na adres office(m@łpa)goldco.pl(- zamiast frazy (m@lpa) wpisz znak @)

1.4) osobiście w biurze Operatora przy ul. Rynek 7, 50-106 Wrocław lub w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Rynek 31-32, 50-102 Wrocław

2. Użytkownik może wybrać następujące formy płatności:

2.1) płatność gotówką

2.2) płatność za pobraniem

2.3) przelew bankowy – to najtańszy sposób płatności bez dodatkowych kosztów

2.3) płatność on-line Dotpay – płatność dodatkowo płatna 2,2% wartości transakcji – Zamawiający jest odpowiednio wcześnie informowany o tym fakcie na pierwszych etapach składania zamówienia w Serwisie, w związku z tym wszystkie niezbędne i ustawowe obowiązki informacyjne zostają zachowane i przestrzegane.

3. Zamówienia realizowane są następującymi etapami:

3.1) otrzymanie zamówienia od Zamawiającego

3.2) otrzymanie autoryzacji – dotyczy zamówień płatnych przelewm on-line lub kartą

3.3) wpłynięcie należności na rachunek bankowy – dotyczy zamówień płatnych przelewem.

3.4) Przelew bankowy wykonany przez Zamawiającego i będący zapłatą za zamówienie, powinien w tytule przelewu zawierać numer zamówienia widoczny dla Zamawiającego po złożeniu zamówienia. Jeżeli przelew będący zapłatą za zamówienie wykonywany jest z rachunku bankowego nie należącego do Zamawiającego, to w tytule przelewu oprócz numeru zamówienia powinny się również znaleźć dane Zamawiającego. Zapis ten ma charakter wyłącznie informacyjny i jeżeli Zamawiający się do niego nie zastosuje, to nie będzie to w jakikolwiek sposób wpływać na jakość i proces realizowanego zamówienia.

3.5) Przelew bankowy wykonany przez Zamawiającego i będący zapłatą jednocześnie za kilka zamówień złożonych tego samego dnia, powinien w tytule przelewu zawierać numery każdego zamówienia oddzielone spacją, przecinkiem lub innym znakiem pozwalającym odczytać numery zamówień widoczne dla Zamawiającego po złożeniu zamówienia. Jeżeli przelew będący zapłatą za zamówienie wykonywany jest z rachunku bankowego nie należącego do Zamawiającego, to w tytule przelewu oprócz numerów zamówień powinny się również znaleźć dane Zamawiającego. Zapis ten ma charakter wyłącznie informacyjny i jeżeli Zamawiający się do niego nie zastosuje, to nie będzie to w jakikolwiek sposób wpływać na jakość i proces realizowanego zamówienia.

3.6) Po zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym, Operator przesyła Zamawiającemu wiadomość mailową z informacją o potwierdzeniu zaksięgowania przelewu oraz opisem sposobu pakowania przesyłki.

3.7) Operator wysyła zamówiony towar przesyłką kurierską Zamawiającemu w terminie do 7 dni od zaksięgowania przelewu na rachunku bankowym Operatora.

3.8) W dniu nadania przesyłki kurierskiej, Operator przesyła Zamawiającemu wiadomość mailową z potwierdzeniem nadania przesyłki kurierskiej zawierającej zamówiony towar, numer listu przewozowego do śledzenia przesyłki, opis sposobu pakowania oraz fotografiami wysłanego towaru, a także zewnętrznego wyglądu zapakowanej przesyłki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na plomby zabezpieczające opakowanie przesyłki.

3.9) W dniu odbioru przesyłki przez Zamawiającego, Operator śledzi status przebiegu przesyłki i w momencie, gdy przesyłka zostaje odebrana od kuriera przez Zamawiającego, Operator kontaktuje się z Zamawiającym celem potwierdzenia, że przesyłka została skutecznie doręczona do Zamawiającego. W ten sposób Operator zachowuje najwyższą jakość usług oraz ma możliwość ekspresowej reakcji, w przypadku gdy Kurier wykonałby swoje obowiązki nienależycie.

§6
Dostawa towaru na terenie Polski

1. Odbiór przesyłek i formy dostawy (o ile przy danym produkcie nie jest zawarta informacja o innym terminie realizacji dostawy).

1.2) Poczta kurierska – czas transportu do 2 dni roboczych

1.2) Odbiór osobisty w biurze Operatora

2. Towar nieodebrany po trzykrotnej próbie doręczenia towaru przez kuriera, przechodzi do depozytu Operatora. Towar może zostać ponownie wysłany kurierem Zamawiającemu, po wysłaniu przez Zamawiającego wiadomości e-mailowej na adres office@goldco.pl z prośbą o ponowną wysyłkę towaru przez Operatora.

3. Do każdego dostarczanego przez Operatora towaru dołączona jest faktura VAT lub paragon.

4. Ceny podawane są w PLN i zawierają podatek VAT, jeśli występuje.

5. Zamawiający może nie być obciążany kosztami dostawy dla zamówień powyżej wartości 7000 zł. Zamawiający na pierwszych etapach składania zamówienia ma możliwość wyboru najbardziej odpowiedniej dla siebie formy oraz kosztów dostawy.

§7
Reklamacje

1. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni kalendarzowych od ich złożenia.

2. Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić drogą e-mailową na adres office(m@lpa)goldco.pl (zamiast frazy (m@lpa) wpisz znak @) lub poprzez operatora pocztowego na adres Biuro Obsługi Klienta GOLDCO: ul. Rynek 31-32, 3 piętro, 50-102 Wrocław lub telefonicznie +48 (71) 300 13 80. Należność wraz z poniesionymi przez Zamawiającego kosztami przesyłki reklamowanego towaru zostanie zwrócona niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych. Zwrot należności następuje w formie dogodnej i wybranej według uznania Zamawiającego.

3. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji.

3.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.

3.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.

3.3 Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

4. Operator zobowiązuje się i gwarantuje dostawę rzeczy wolnych od wszelkich wad.

§8
Zwroty towaru i odstąpienie od umowy

1. Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku Operator PRZYJMUJE zwroty Towarów, których cena NIE ZALEŻY od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Zgodnie z Rozdziałem 5 art. 40 ust. 6 Ustawodawca zaliczył do grupy NIE OBJĘTYCH prawem odstąpienia od umowy przez Konsumenta, towary nabywane w postaci złota i metali szlachetnych . Zwrot towaru powinien nastąpić w ciągu 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie przez Zamawiającego.

2. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie do 14 dni od objęcia towaru w posiadanie składając Operatorowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na niniejszym formularzu wysyłając je pocztą na adres GOLDCO S.A. ul. Rynek 7, 50-106 Wrocław lub w formie elektronicznej przesyłając skan oświadczenia drogą mailową na adres office(m@lpa)goldco.pl – zamiast frazy (m@lpa) wpisz znak @.

formularz-odstapienia-od-umowy

Kliknij na miniaturę obrazka, aby powiększyć formularz

3. Operator niezwłocznie po otrzymaniu informacji o odstąpieniu od umowy prześle Zamawiającemu na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

4. Operator niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Zamawiającego o odstąpieniu od umowy, zwraca Zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

5. Operator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Zamawiający, chyba że Zamawiający wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.

§9
Artykuły

1. Artykuły stanowią część serwisu internetowego oraz Sklepu.

2. Artykuły nie stanowią rekomendacji zawarcia transakcji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz.U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).

3. Operator nie świadczy doradztwa ani nie udziela rekomendacji zawarcia transakcji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz.U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).

§10
Inne postanowienia

1. Informacje zawarte na stronie internetowej oraz przedstawiane przez sprzedawców i autorów artykułów są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715 z późn. zm.). Nie stanowią również porady inwestycyjnej.

2. Prawem właściwym państwa, które stanowi podstawę dla stosunków Operatora z Zamawiającym oraz prawem właściwym do zawarcia i wykonania umowy jest prawo obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

3. Operator działa zgodnie z zasadą ZAKAZ SPAMU i szanuje prawo Użytkowników do prywatności. Każdy Użytkownik ma prawo dostępu i wglądu do swoich Danych oraz ich poprawiania. Użytkownik ma także prawo do żądania ich usunięcia z bazy danych i dalszego przechowywania przez Operatora.




Piotr Kowalski

Tel: +48 71 300 13 80
Fax: +48 71 300 13 88
e-mail: office(m@łpa)goldco.pl zamiast (m@łpa) wpisz @
e-mail Piotr Kowalski: piotr.kowalski(m@łpa)goldco.pl zamiast (m@łpa) wpisz @
GOLDCO Centrala: ul. Rynek 7, 50-106 Wrocław
GOLDCO Biuro Obsługi Klienta: ul. Tarnogajska 11, 50-512 Wrocław
Google+

Zostaw Odpowiedź

X

Problem z hasłem?

Zarejestruj się już dziś!

Wyzerowanie Hasła

Proszę wprowadź swój adres e-mail. Otrzymasz nowe hasło na maila.